Ett misstag

Det här inlägget är framför allt en personlig ursäkt. Den riktar sig till en ung tjej som jag inte själv känner, och som jag inte tänker nämna vid namn – jag tror inte att hon skulle vilja det . Det är inte ens troligt att hon kommer att läsa ursäkten, men jag hoppas att hon kan få den framförd av någon som känner henne.

Det finns förklaringar och kanske också ursäkter för hur det hela gick till, men jag är ledsen för det ändå. Jag tänker inte ta upp vare sig förklaringarna eller sakfrågorna den här gången eftersom det jag ångrar och ber om förlåtelse för, är hur jag betedde mig. Jag uttryckte mig respektlöst och obetänksamt i ett öppet forum. Ett uttalande som jag läste i andra hand och en kort skummning av en mer eller mindre personlig blogg, gav mig inte rätt att skriva så nedlåtande och negativt som jag gjorde. Jag borde inte ha varit så vårdslös med var jag skrev det heller, inte ens med tanke på att det rör sig om någon som offentligt representerar ett parti.

Den senaste tiden har jag tänkt mycket på och försökt formulera hur viktigt det är att diskutera åsiktsskillnader på ett sansat, ickeaggressivt och genomtänkt sätt, och så sladdade jag själv ner i diket utan att riktigt märka
det. Det här har gett mig mer insikt i hur lätt det är att missförstå och missförstås när man begränsas av 140 tecken. Förhoppningsvis har jag lärt mig det, så att jag slipper såra någon igen.

Jag är ledsen över hur jag diskuterade dig utan att försöka diskutera med dig först. Jag ber om ursäkt för att jag uttryckte mig så slarvigt. Det var dumt och klumpigt och det är jag ledsen för.

Kommentera

