ja, ja, man lär så länge man bloggar

Jag visste att det var ett mastigt projekt jag tog på mig . Det var nog också så att tanken att delarna skulle komma direkt efter varandra försvårade det hela onödigt mycket. Skrivkramp är inte så roligt, kanske också för läsaren…

När jag tillslut klämde fram del 1 blev det inte så bra – ganska torrt med uppradade fakta. Jag har fått lite input från olika personer om hur jag ska bättra mig i nästa del och jag har också skrivit om andra saker. Delarna i serien kommer nu inte direkt efter varandra , men i följd.

Med andra ord – eventuella rykten om att jag gett upp bloggen är överdrivna.

5 responses to “ja, ja, man lär så länge man bloggar

  1. Spännande, Therese — nyansera gärna!

  2. Therese Gustafsson

    Pappan,

    Där infriade du en av mina fördomar, dvs att Sd:are tror att om bara människor får veta vad partiets budskap är utan medias filter så kommer alla att tycka som dem. Som motvikt kan jag säga att ju mer jag hör om vad SD egentligen står för i olika frågor, desto mer framstår partiet som fullständigt otänkbart för mig, av värdegrundsskäl. Jag trodde Kd och V var mina politiska motpoler åt sina respektive håll, men Sd ligger ännu längre bort i den svenska politiska periferin från mig.

  3. Hmmm… för det är väl inte så att studier av faktiska sakförhållanden visavi den sverigedemokratiska politiken håller på att lösa upp mediaproducerade fördomar om densamma och därmed förorsaka ett motivationshaveri av något slag? Typ ”Hjälp jag håller på att bli Sverigedemokrat!”. Du vore i så fall inte den första.

    (Det hände mig!)

    varma hälsningar
    Pappan

  4. Therese Gustafsson

    Kära Storastorasyster,

    Du behöver faktiskt inte redogöra för alla fakta här, vi läsare och meddebattörer har också ett ansvar att medverka till det. Dryfta istället det du TROR och så får vi se gemensamt vad sanningen är, under ärlig diskussion.
    😀

  5. Det är inte meningen att du ska stressa igenom allt.

    Hittills tycker jag du har gjort ett bra jobb. Så oroa dig inte, orden kommer.
    Kram! 🙂

Kommentera

