Definitioner

Vid ett samtal underlättar det om alla inblandade tolkar uttryck på ungefär samma sätt. Det är liksom ingen större vits att diskutera ”stil” om den ena menar ”sätt att vara/göra” (beskrivande) och den andre pratar om ”finess” och ”elegans”(värderande). De flesta av oss har väl nån gång varit med om att efter en lång och utdragen dispyt, den ena parten plötsligt säger ”Jaså, var det du menade – då håller jag ju med dig”.

En blogg är ett sorts samtal. Eftersom jag vet att många begrepp i inläggen betyder olika saker för olika personer vill jag gärna förklara vad jag menar, när jag uttrycker en åsikt. Förhoppningsvis blir eventuella svar – kommentarer på inlägg – mer relevanta och intressanta.

Så – tarantan tata – härmed skapas en sida för definitioner.

One response to “Definitioner

  1. Pingback: Undring | Hjälp, min syster är Sverigedemokrat!

Kommentera

